Snökaos

Hejhopp!
Först och främs vill jag bara säga att jag inte tycker om vintern längre… I ett tidigare inlägg har jag skrivit att jag älskar vintern, och att jag ville ut i snön! Men nu är det fullständigt kaos överallt! SysterAmanda stod vid Liljeholmen i 2 timmar och väntade på tunnelbanan som inte kom. Då skulle det komma ersättningsbussar, men det kom bara 4 st på de två timmarna hon stod där!!! I morse var det 21 minusgrader, och snön är nästan upp till midjan på mig! SNÄLLA VÅR, KOM HIT!!!!
Nu ska jag gå och lägga mig! Godnatt //❤Maja❤

Frukost;/

Trodde minfrukost skulle bli god men ikke så nicke:(
Den skulle varit godare med naturell youghurt!!!
 Lite kladdigt;P

//Tkeh

 


Mackan med marmelad;)

Recept på Mackan med marmelad:)

Ingredienser:

1: Rostebröd(helst vitt)
2: Önos apelsinmarmelad

Såhär gör du!
Ta ut ett bröd från paketet, sätt i det i rosten, ugn, mikron, så den blir varm!
Sedan smör du på ett tunt lager smör, och sedan ett tjokt lager marmelad(Önos apelsinmarmelad)


Länge sedan...

Förlåt för jätte dålig uppdatering:(
Jag suger;P
Men just nu har jag bara tänkt på mig och min egna blogg: tkeh.blogg.se, taskigt eller hur?
Daegns bild:
Fick bli Sarah Clarke som fyller år idag<3
//Jag

Semlor

Hejhopp! Jag skrev att jag skulle skriva oftare och vad gör jag? Jo, skriver inte på tre veckor, nästan en månad! Men det ska jag ändra på.

Idag är det fetis/semmeldagen. Jippie! Jag älskar grädden, jag älskar mandelmassan och jag älskar brödet. Fast det räcker med två ggr per år, annars blir det för mycket.
http://www.communityofsweden.com/Netstar/StarCommunity/Modules/ImageGallery/Thumbnails/68/37668/20991_67984.jpg Hittade ett recept om någon är intresserad ;)
Ät semlan på traditionellt vis och låt den simma i varm mjölk. Det blir gott och saftigt.

Ingredienser

12 st

75 g smör
2 dl mjölk
25 g jäst
1/2 dl strösocker
1 krm salt
ev 1/2 - 1 tsk stött kardemumma
1 ägg
7 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
1 uppvispat ägg till pensling

Fyllning:
Inkråm från bullarna
1/2 dl  mjölk
75 g mandelmassa
2 dl  vispgrädde
Florsocker

Till servering:
1-1 1/2 dl  mjölk per portion
ev kanel

Gör så här

Smält smöret, tillsätt mjölken och värm till fingervärme. Smula jästen i en bunke. Häll över mjölken och rör om tills jästen löst sig. Tillsätt socker, salt, ägg, ev kardemumma och 6 dl av mjölet. Arbeta degen smidig. Låt jäsa ca 30 min. Sätt ugnen på 225°. Blanda bakpulvret med 1 dl mjöl och arbeta in det i degen. Ta upp degen på mjölad arbetsbänk och baka ut 12 runda släta bullar. Låt jäsa på plåt med bakplåtspapper ca 20 min. Pensla med uppvispat ägg och grädda i mitten av ugnen ca 10 min.

Skär av ett lock på varje bulle. Gröp ur lite inkråm ur bullarna och blanda det med mjölk och riven mandelmassa. Fyll bullarna med blandningen. Vispa grädden och lägg en klick på varje bulle. Lägg tillbaka locken och pudra över florsocker.

Vid servering: Värm mjölken och servera de färdiga semlorna i djup tallrik med mjölken och ev lite kanel som pudras öve


Ja, det blev ett kort men gott inlägg ;)
//❤Maja❤


Blått för killar och rosa för tjejer

Hejhopp!
Återigen så har jag inte hunnit skriva på länge. Men nu är jag här igen!

Blått för killar och rosa för tjejer
Idag så var jag, mammaLotta och pappaPelle i ett köpcenter för att handla. Först gick vi in på Lindex och tittade. Själv tycker jag att de har ganska fina kläder där… Men det som jag stör mig på, det som finns i väldigt många klädes- och leksaksaffärer, det är att man så tydligt kan se vilken del som de har tänkt är för killar och vilken del de har tänkt är för tjejer. Allt för tjejerna är rosa, rött eller lila med blommor och prinsessor på (nu pratar jag om småbarns-kläderna) och allt för killarna är blått, grönt eller svart med bilar och Spiderman. Och i skolan kan man  då bli retad för att man har en "killtröja" på sig, bara för att det är bilar på den.
Det är samma sak i leksaksaffärer. Tjejerna ska leka med dockor och killarna med Star wars-lego. Varför? Varför får inte killar leka med Barbie? Varför får inte tjejer leka med dinosaurier? Det är absolut inte fel att tjejer har en tröja med fjärilar på, och två av mina favoritfärger är lila och röd. Men det behöver inte förstärkas av affärerna vilka färger som är rätt och fel med färger.
http://me-and-my.com/images/sockar%20rosa%20och%20bl%E5%20kopiera.jpg

Kram// ❤Maja❤

Design

Nu har jag gjort en design:)

Men maja måste ju skriva vad hon tycker så här ser den ut:


Ganska snygg va?
//Jag<3


Test

Hörni jag ska bara testa en grej(håller på med designen) okej?



Hejsan!

Hej kära läsare! Jag och Maja håller på med en design, men tyvärr måste jag gå nu...
Kram//♥Jag♥

Medicin mot huvudvärk:P

Är: Apelsin jos!

 Tycker jag iaf;D

//Jag<3


Dagens bild:P

http://photos-p.friendster.com/photos/04/65/96065640/1_739603334l.jpg Fick bli Kristen Stewart/Bella Swan:P

//Jag

Länge sedan...

Hejhej!
Oj, det var lääänge sedan jag skrev, men jag har faktiskt inte hunnit.
I helgen var jag hos mormor och morfar och sov över (!!!) och sedan har jag ju varit sjuk hela förra veckan och bara legat i sängen och läst… Men nu är jag frisk!
I lördags gick jag och mormor på bil (Victoria) och såg Hachi. Den var verkligen jättebra! Alla i salongen var helt tysta, ingen prasslade onödigt högt med popcornen och ingen pratade. På slutet av filmen grät nästan alla i salongen (även jag, lite...)
Jag kan
verkligen rekomendera den här filmen för dig som vill se en fin och bra (men sorglig) film som bygger på en verklig historia.


Tyvärr blev det inget långt inlägg idag heller, för nu ska jag snart gå och lägga mig... Men om det inte blir i morgon så blir det i övermorgon ;) Då lovar jag att jag ska skriva ett lååååååååååångt inlägg!

Kramkram// ❤Maja❤
Glitter Words

Vi är med i Andreas tävling!!!

Jippi:D
Det är jätte kul att vara med i någon tävling<3
Jag hejar på alla!
Alla har jätte fina bloggar som är med i tävlingen:)
http://vannerforlivet.webblogg.se/
Snälla ni som gillar våran blogg gå in och rösta på ddeah.blogg.se, skulle bli jätte glad om ni gjorde det för min och Majsish skull<33
Kram!
//Jag


Dagens bild

Hej igen:D
Hur mår ni kära läsare?
Här har ni Dagens bild:
Jack och Rose i Titanic<3

//Jag:)

Tja tja;)

Tjena kött och blåbär sean banan här:P
En i min klass brukar säga så.
Förlåt för att jag inte skriver så ofta:(
Men har haft fullt upp med min egna blogg lite grann.
Men nu är jag här och nu ska jag göra läxan(hehe...):X
Slänger in Dagens video, OBS!
Den kan vara läskig!!!
 Man blir faktiskt ganska rädd:P

//Jag<3

RSS 2.0