Tusen gånger starkare

Boken jag läser just nu, faktiskt jättebra!
Och nu kommer ju filmen också! Är rätt sugen på att se den.

Kramkram!

Autumn?

Usch.

Det känns som höst, när man vaknar mitt i natten av att det regnar och åskar. Det känns som höst när det är grått från 05.00 till 24.00. Inte en enda solstråle!
Men ibland kommer det fram, och då ser man att sommaren fortfarande hänger sig kvar. Man lever på alla minnen från varma soliga dagar, och försöker se det fina i hösten. De röda löven, den varma chokladen i en fåtölj med en bok en regnig söndag… Men höst eller inte: vi ska åka till Gotland över helgen!!!!

Så håll ut, regnet kommer ta slut. Och då blir det fint igen

Arga lappen

http://www.argalappen.se/  :)

Skojja bara

Hehe, det var inget fel på det under… Fixat!

Vart man tar vägen

Alla man ser på bussen. På stan. I ett annat land. I affären. På tunnelbanan. På någon konsert.

Vart tar alla vägen? Vad tänker de nu, vad gör de nu? Sover de? Äter de? Är de glada? Är de ledsna? Vart bor de?

Tänk vad många människor de finns. Vi kanske ser dem på tunnelbanan påväg till något. Vad vet vi om dem? Ingenting! Det är helt otroligt, eller hur? En person som du inte ens vet vad han/hon/den heter. Vart är de nu?

//

JAG VILL VETA!

"Avgjord – men inte avslöjad!

Äntligen! Novelltävlingen är avgjord. En vinnare är korad.

Vi hade alla våra egna favoriter, var och en sin självklara vinnare. Trots det lyckades juryn enas om en novell som stack ut lite extra, som hade både språket, fantasin och en röd tråd. Mer kan och vill jag inte avslöja. Jag vill ju inte förstöra överraskningen för vinnaren (och de nio andra som blir publicerade med ett hedersomnämnande på webben.)

I Läseposten nr 12 kan du läsa hela vinnarnovellen med juryns motivering. Där och då kan du också läsa om alla andra superfina noveller.

Så håll ut! Det är värt väntan. Jag lovar."

 

Herregud! Kan man inte få veta vem som har vunnit??? Men tydligen inte. Men jag hoppas att min DÅLIGA novell inte ska stå i nr 12.

//


I <3 U

I ♥ You Moa, Nessie, Mois.

Du är bäst. Du är rolig, fin, söt, alltid glad. Jag tycker så mycket om dig.

Puss på dig!

Kram

Bilder från Greeeeece

Det tog ju ett tag… Men nu har jag fixat kameran och här är bildena från Grekland 2010:

Från planet, man ser kameran ;)

Det man såg från hotellet. Mysigt, eller hur???

Närmaste stranden! TITTA VATTNET!

Jag, mammaLotta och systerAmanda i vårt hotellrum. Det var ett liitet hotel, bara fem rum!

Flower Power.

På stranden.

På stranden.

Berg. Vi var på ett ställe som hette "Näktergalsdalen", och man hörde näktrgalar överallt!

En kyrkoruin på väg till vattenfallen.

Inuti… Många bilder på Jesus, eller hur?!

Fint!

Syster Mandy.

Jag var bara tvungen att klättra upp i några av träden… De var så fiint!

Som sagt.

En taverna högst upp på ett berg. Titta bakom oss! Vilket berg!

På flygplatsen, på väg hem igen… :(

Vad skriver jag?


Det var bara några bilder… Men det var en väldigt trevlig resa! Vi ska komma tillbaka, tillbaka till Samos.

Kram//



Dagens bild:D

Ska fixa smileys på bloggen någon gång!!!

Maja säg till om jag ska tabort, för det är din bild lova att säga ifrån!!! LOVE U MY BFFL♥♥♥♥♥♥♥♥♥
Bye bye everyone^^

RSS 2.0