Vaniljmacka<3

Något som är sött och gott på morgonen eller till kaffet är: Vaniljmacka:)                            Vaniljmacka är en rostad macka(helst ljust bröd typ Hälla Kullor eller toastbröd) med vaniljsocker på!
Jätte gott och nyttigt(hihi...kanske inte nyttigt men aja:P).
OBS! Strö inte för lite och inte för mycket på mackan!
 Min vaniljmacka morse:D

//Jag<3


Dagens bild

 Celine Marie Claudette Dion!
Vacker tycker iaf jag;)

//Jag<3

Fredag:/

Vet inte om jag tycker denna fredag är så himla rolig:(
Jag som ville träffa Maja, men hon är sjuk(absolut inte hennes fel!!!), och ingen annan kompis kunde:/
Aja vem vill läsa om mitt gnällande, slänger in en bild på filmen jag ska se:
 HP såklart, fast det kunde ju varit Twilight eller hur!

//Jag<3

Dagens bild!

http://hd.se/multimedia/dynamic/00373/113440_1568628_jpg_373526d.jpg Fick bli Tove från idol:P
Kunde inte komma på någon annan...
Sitter just nu i skolan , men mamma ringde så jag måste gå:(
Bye bye
//Jag<3

Dagens låt

 Jag lyssnade på den idag i plugget:D                                                                                                                                             Ganska bra!

//Jag<3
Krya på dig fina Maja<3


Dagens bild

Får bli Kristen & Dakota:
http://i362.photobucket.com/albums/oo68/twilightxchange/Sundance/PS/sundance_runaways_portrait-0006.jpg

//Jag<3

Snö!

Hejhopp allihopa!
Om snart två månader fyller jag år! Jippie! Även om det är lång tid kvar har jag redan planerat vad vi ska äta till middag, :D.
Nu har det snöat igen. Yes! Jag tycker verkligen om snön (oftast, i alla fall). Jag måste bli frisk snart så att jag kan vara ute och åka snowracer, göra snöänglar och ha snöbollskrig med alla jag tycker om… Det är så mysigt när allt är vitt och mjukt och tyst och allt blir så
fridfullt och fint. Sen blir det ju också mycket mer varm choklad med grädde på vintern när det är kallt...
Dte var en tidig lördagsmorgon för något år sedan, och jag vaknade först av alla (som vanligt eftersom alla i familjen var så morgonsega... ) När jag tittade ut genom fönstret var det helt vitt ute! Jag sprang in till mammaLotta och pappaPelle och väckte dem.
Efter att ha ätit frukost och klätt på oss gick jag, systerAmanda och systerIda ut till bunderskogsbacken med pulkan och började åka. Vi åkte hela förmiddagen och hela eftermiddagen, men efter vad som kändes som en kort stund (det var ju egentligen flera timmar) så blev det mörkt ochvi var tvungna att gå hem.
Därhemma gjorde jag och mammaLotta varm choklad till allihopa och jag tog en låååångt, varmt bad. Sedan var den dagen slut.

Jag kanske ska börja lägga upp kapitel från boken/berättelsen som jag skriver, om ni vill läsa?

Dagens bild: Ammarnäs, uppe på något fjäll.

Boktips: Namnet på boken är hemligt och Om du läser det här är det kört (i samma serie) av Psedonymous Bosch. De här böckerna är bra, roliga och speciella och handlar om 12-åringarna Max-Ernst och Cassandra som får reda på en stor hemlighet och träffar en fasansfull skurk... Jag har läst båda, men jag tycker att Namnet på boken är hemligt var bäst.



Godnatt på er så kanske jag skriver i morgon!
Kramar//❤Maja❤

PS! Om ni undrar någonting eller vill kontakta oss om något annat så är vår mailadress [email protected]


Stänga my precious:(

Så godnatt säger jag, fast jag ändå inte ska sova, men aja slänger in en liten godnatt hälsning:

//Jag<3


Yes!

Nu vet jag hur man gör designer!!!
Så nu ska jag bara fråga om jag kan hem till Maja någon dag(om hon vill såklart!) och så kan vi göra en design:)
Men jag vet inte hur man gör bakgrunder tyvärr:(
Header vet jag iaf!!!
Så nu ska jag gör en design till min kompis Caroline, hennes blogg heter: rooseline.blogg.se, den är jätte fin<3
Kram och Puss:P
//Jag<3

Listan<3

Hoppas ni ser något:P
Kram
//Jag<3

Grekland!

Jippie! Nu har mammaLotta bokat biljetter till Grekland! Vi åker en vecka någon gång i början av maj till en liten ö som heter Samos, och vi ska bo i en stad som heter Kokkari. Det ska bli jättekul!
Bilder från Kokkari:

Visst ser det fint ut?

Jag är fortfarande sjuk, och är hemma just nu… Jag och mammaLotta ska snart titta på HP 6.
Kramar//❤Majsish❤


Bye bye



//Jag<3

Recept:D

Ingredienser: Nutella, smör, mjöl och socker.

Så här gör man: Ta fram en bunke, blanda i smör, mjöl och socker(så mycket ni behöver, räkna med personer).
Och forma degen lite oval, sedan klickar ni i två stora skedar nutella:)
Och in ungnen med dem!
Varning! Det luktar väldigt gott iaf om man gjort det rätt:P

//Jag<3


Mini twix

Har precis ätit en mini twix som mammi köpte till mig:)

//Jag<3

Om mig!

Intressen: Läsa, vara med kompisar, film, böcker och blogga!
Jag gillar: Twilight, Harry Potter, Pirates of the Caribbean och Tim Burtons filmer:)
Jag älskar: TWILIGHT & HARRY POTTER!!!
Jag ogillar: Mord, krig, smuts(ogillar iaf det lite grann:P).
Jag hatar: VINTERKRÄKSJUKAN, SPYOR OCH ALLT SOM HAR MED KRÄKS OCH GÖRA!!!

//Jag<3 


Sjuk…

Hej allihopa! Jag är sjuk idag… :( Har ont i halsen och är hes.
Som jag skrev var jag och såg Avatar igår. DEN VAR JÄTTEBRA! Vi såg den inte i 3D, men det skulle vara kl om man såg den i 3D också.

I början av maj så kanske, kanske jag,  systerAmanda och mammaLotta åker till Grekland en vecka!! Det ska bli jättekul, jag har varit där en gång men då var jag bara 3 år gammal… :D

Dagens låt: Lime in the coconut;)
Skriver mer i morgon, hinner inte nu… Ska spela men mammaLotta!
Kramkram//Maja
PS! Jag skulle egentligen åkt skridskor med Nessie (jag) idag, men eftersom jag är sjuk gick det inte! :(

Rolig växt:P

 Men den är också fin:)

Hur mår ni idag??

Ha det kul ikväll och festa mycket(skämta bara:P)...

//Jag<3


Min dag!

I morse vaknade jag klockan 8, pappa som är lite förskyld låg och sov.
Så jag tände lampan och fortsatte läsa Harry Potter och Dödsrelikerna!
Sedan gick jag upp och åt en rostad macka med smör, ost, sallad, paprika och milanosalami på:)
Efter jag suttit lite vid datan kollat en scen från Coraline, satte  pappas tjej på Tai-Chi så vi gjordelite Tai-Chi.
Pappa lagade lunch som bestod av gårdagens rester Köttfärssås med pasta.
Sen när jag kom hem till mamma åkte jag och mammas kille till Aspuddens IP och åkte skridskor.
Och nu är jag hemma:P

//Jag<3

Dagens fråga?


Hur många av er läsare har läst någon Harry P. bok??
Jag och Maja har läst alla!

//Jag<3

Tjenatjena!

Hej allihopa!

Boktips: Septimus Heap-serien Av Angie Sage. Det är en serie med fem (tror jag, det kan bli fler…) böcker: Magi, Skuggan, Alkemisten, Sökandet och Sirenen. Jag har läst alla utom den sista, och de är verkligen jättebra!



Dagens bild: I somras, vid vårat hus på Gotland...❤ Jag längtar dit!
//Maja


Dagens bild

 Haha:D

//Jag

Ska snart möta Farmor

Vi ska väl hitta på något, jag har ganska ont i armen, tror det är något utslag typ:(                                           Så jag vill kanske helst vara ehmma hos henne och bara ta det lugnt.



Säg till om ni tycker jag är jobbig som bara lägger ut bilder på miranda nallar:P

//Jag<3

Godnatt!

Hejhopp! Har precis kollat på Let´s dance, och ska snart gå och lägga mig… Syster Ida ska sova över här och i morgon ska vi gå på Avatar!!!! Jag skriver nog mer i morgon.

Godnatt och sov gott allihopa!
Kram//❤Maja❤

Dagens bild

Får bli ännu en miranda nalle.                                                                                                           Älskar dem!


//Jag<3


Boktips!

Jag har läst alla förutom Så länge vi båda andas<3
http://dagensbok.blogg.se/images/2008/omjagkundedromma_12384919.jpg
Den här boken är verkligen bra, jag rekomenderar(stavning?) den!!!

http://content.expressen.se/blog/94/06/94/kittiesfunderingar/images/dejt_pussmun.jpg//Jag

Välkomen till vår blogg!

Välkommen till våran blogg:)
Den kommer handla om: Allt och lite till ;P
Det betyder: Intressen, boktips, filmtips, dagens(typ dagens citat eller dagens bild, fattar ni?)
http://4.bp.blogspot.com/_OqcQEFgPwF4/SXYmkJXX5TI/AAAAAAAABF8/qc7WaQqbtvs/s400/miranda_nallar_vnner.gif

RSS 2.0