Amazing fish tricks

Det där skulle jag lära mina fiskar!!!

Kramkram//

Orättvist

Jag läste detta i en tidning idag:

  • Över 100 miljoner flickor i världen är barnarbetare. 20 miljoner av flickorna är under 12 år. 53 miljoner arbetar med de allra värsta formerna av barnarbete, till exempel prostitution och slaveri
  • 70 procent av alla barn som inte går i skolan är flickor
  • Bland de 960 miljoner vuxna som inte kan läsa och skriva är två tredjedelar kvinnor
  • Nästan hälften av alla vuxna kvinnor har blivit utsatta för våld
  • I många kulturer är det männen som bestämmer när kvinnorna och barnen får gå till läkare eller hälsovård
Är inte detta ganska orättvist? Tänk att inte få gå till doktorn när man är sjuk! Eller att inte veta om man kommer överleva denna dag, för att man har så lite med mat. Är det inte ganska konstigt att det händer just nu, på den här sekunden? Medans vi sitter här i våra varma hus, och äter våran mat så dör det tusentals människor i fattigdom. 



Heeelluu!

Hejhopp!

Jag vet att vi inte har skrivit på myckt läääänge, men både jag och Nessie har haft andra saker att göra… T.ex. premiären av Harry Potter 7!! Den var ju bara bäst♥

Något jag inte riktigt kan fatta är att det snart är DECEMBER! Och 23 dagar kvar till julafton. Tiden har aldrig gått så fort…

Aja! Nu ska jag äta lite, håller seriöst på att svälta ihjäl… Kanske ska baka scones, det är det godaste som finns! Med lite smält smör eller marmelad på… Mmm!!
Scones till ca 8 personer. Färdigt på 25 min.

Ingredienser
100
g smör, rumsvarmt
8 8 dl vetemjöl
1 1 dl havregryn
5 5 tsk bakpulver
1 1 tsk salt
4 4 dl mjölk eller yoghurt
1 1 msk socker

Gör så här

1. Ställ fram smöret och låt det bli rumsvarmt. Sätt ugnen på 175 grader.

2. Rör samman alla ingredienserna till en kladdig deg. Var sparsam med rörandet!

3. Klicka ut 8 stora högar på en smord plåt. Platta ut dem lite med mjölade händer.

4. Grädda i mitten av ugnen cirka 15 minuter.

5. Servera alltid direkt från ugnen, när de är varma.

Ginger_orange_scones



Kramkram//

Dear Maja

Dear Maja, jag vill börja med ett brev du är... FAN TA BREV DU BLOGGAR JU!!!
Tja Maysish jag har kommit på en dikt om dig hoppas du gillar den:)
Maja du och jag ska laja
Bästa vänner för evigt Oh YES!
Snäll som en delfin luktar clementin(bara något som rimma men maya luktar maja)
Söt som spunnet socker
Det är så fucking awesome att vara med dig
Stora tjej
YOU ROCK THIS FUCKING WORLD
Peace

Käre far

I morgon är det Fars Dag. Självklart att jag ska fira!

Det finns många saker man kan göra. Jag ska antagligen göra ett fint kort, och en jättefin frukost för det vet jag att pappaPelle gillar. Kanske jag också köper lite havrekli-lakrits, för det är hans favorit. Jag älskar att göra folk glada.

Man får tänka på personen, och tänka på saker man vet att den tycker om. Helst sådana saker som inte är självklara. Jag suger på att förklara, men hoppas det går bra ändå :) Kanske lägger upp bilder sen, vem vet…?

Och idag ska jag, systerAmanda (igår 22 år!! Grattis!!!), kusinEmma, kusinLinnéa, systerAmandas pojkvän Max och några av Amandas kompisar till Cybertown! Har aldrig varit där, men det ska bli roligt. SisMandy är tydligen bäst…

Aja, kramkram//

Harry, I ♥ U

Jag kan inte vänta. Jag håller seriöst på att dö. Det är fyra dagar kvar, och det är på tok för mycket… MEN JAG SKA PÅ HP 7 PREMIÄR MED MIN BÄSTA VÄN! ♥ Awsome! Awsome! Det är det absoluta perfekta.
http://www.digitaltrends.com/wp-content/uploads/2010/06/harry_potter_and_the_deathly_hallows_movie_poster.jpeg


Kramkram//

Oktober

Då är det november! Gud vad det har gått fort… Hela oktober bara försvann! Men här är några listor:

Böcker:

Tusen gånger starkare Av Christina Herrström
Midnatt
Av Jacqueline Wilson
Törst - Vampire Academy
Av Richelle Mead
Spökhistorier från det svarta skeppet
Av Chris Priestley
Fotoalbumet
Av
Laura Trenter

Filmer

Iron Man 1
Iron Man 2
Scooby Doo 2 - Monstren är lösa :)
The Joneses
Tusen gånger starkare (på bio)
Klara
Chocolat
Toy Story 2
Och rätt mycket mer, som jag inte kommer ihåg just nu…


Skönt med höstlov! Jag, Tyson och pappaPelle kom precis hem från Julita där pappaPelles kompis Jimmy bor. Det var jättetrevligt, men jag ville vara där mycket längre. Vi tog tyvärr inte med kameran…

Aja. nu ska jag ta och läsa lite i min nya bok som kom idag: Cool va?!?

Godnatt!!!  //


RSS 2.0