Happy Halloween!



Bara två dagar kvar nu!

Vad ska ni göra på Halloween? Jag ska antagligen gå "Trick or Treat", gå på Nessies (♥♥) halloween-fest och fira Halloween med systerIda (och kanske någon mer) nästa helg, eller under lovet. BARA JAG BLIR FRISK!!!

Ha en underbar kväll, kramkram//



Adopt a pixel @ CarrielynnesWorld.com!Adopt a pixel @ CarrielynnesWorld.com!Adopt a pixel @ CarrielynnesWorld.com!Adopt a pixel @ CarrielynnesWorld.com!Adopt a pixel @ CarrielynnesWorld.com!Adopt a pixel @ CarrielynnesWorld.com!



Sjuka spökhistorier

Är hemma sjuk idag, jätteförkyld. Jag hoppas att jag blir frisk till Halloween, det vill jag verkligen inte missa.
Det är verkligen inte kul när man inte kan andas för allt snor och man är hes som en gammal palsternacka ;)
Men jag är hemma med systerAmanda och pappaPelle, som båda är ganska sjuka. Och det är jättekul!

Sedan har jag ju spökhistorierna också. Jag älskar spökhistorier! Jag vet inte varför. Men just nu håller jag på med en väldigt bra bok: Spökhistorier från det svarta skeppet Av Chris Priestley
Han har skrivit en annan bok som jag läste förut: Onkel Montagues spökhistorier.

Jag har läst ungefär halva av den förstnämnda, och den är verkligen läskig! De första spökhistorierna var ingenting, men de sista jag läst får en faktiskt att rysa. Så det är ett tips!

Ha det så bra//


Alla helgons afton

När man firar de döda. Jag tycker det är rätt bra. Folk har så lätt att glömma bort dem när man är upptagen med sitt eget liv. Ibland kan jag tycka att det är mysigt att vara där på kyrkogården, det känns inte så läskigt som alla säger. Bara fridfullt och fint på nåt sätt. Och så är det fint när alla ljusen lyser. I Mexiko har man De dödas dag, när de döda "kommer tillbaka". Där firar man också de döda mycket mer, man ger dem gåvor och man hyllar dem. Själv ska jag till Skogskyrkogården där min farfar ligger. Vad ska ni göra på Alla helgons dag?

Kramkram//

Tusen Gånger Starkare<3

Har sett Tusen Gånger Starkare, sjukt bra, läser boken oxå^^

Kramkram


Skriver när vi skriver

Hej till er som vill att vi skriver oftare!

Vi skriver när vi vill skriva, när vi har tid och när vi har något intressant att skriva om. Vi försöker göra det  oftare, men det hjälper inte att ni skickar en kommentar i månaden att vi ska skriva oftare.

Kramkram//

Forever friends

Idag ska och pappaPelle till Mois och äta middag! Yippie!!! Det ska bli så himla kul, jag ser verkligen fram emot det. Jag önskar att det kunde vara kväll NU!!!! Det var så länge sedan vi sågs…


Kram//

Halloween

Inte riktigt än… Men snart! Och jag längtar! Men jag vet inte vad jag ska vara. Spöke kanske…?



Kramkram//

Waynes coffee och Panduro

Idag var jag, mammaLotta och systerIda i stan och handlade på Panduro, åt toast med pesto och mozzarela och drack smoothie på Wayne´s coffee. Jättemysigt! Men man blir lite vemodig när man ser de röda löven på träden överallt.

Kramkram //

Fördomar

Alla blondiner är dumma, alla norrlänningar är tystlåtna och alla kineser är gula. Vad är det för fel på folk? Varför säger man att stockolmare är 08:or och idioter och att alla göteborgare är så roliga och alltid skämtar? Det är ju bara skitsnack! Jag är stockholmare, och jag är ingen idiot. Vad får alla allt ifrån?
Fattar man inte att det är en själv som alla pratar om? Det finns ju verkligen folk som tror på det där!

Löftet (eller inte…)

Jag ska försöka i alla fal skriva varje eller varannan dag i den här bloggen! Annars börjar det snart växa mossa över den…

Äppelmos!

Shit, vad mycket bär, frukt och svamp det är överallt. Speciellt jag och pappaPelle hittar saker, jag tror nästan att det växer upp svampar där vi går. För nu (hittils, men jag tror inte att det blir så mycket mer) har vi gjort/plockat:

  • Äppelmos
  • Plommonkräm (god kräm, inte sådan där slemmig äcklig gegga som man får på andra ställen)
  • Rödavinbärssaft m vanilj eller kanel
  • Blåbär
  • Svamp (alla sorter som finns typ. Rödgul trumpet, trattisar, vanoga kantareller, stolt fjällskivling, blodriska…)
  • Äppelringar


Visst är det rätt mycket! Jag kan försöka lägga upp ett recept någon gång…
Från äppelmoset Foto: Ida Johansson
Jag i moskläder

Kramkram//

RSS 2.0